MUSKA
Muska hakkında bilgi verir misiniz? Kısmeti kapanan bir kızın hocaya gidip kısmetini açtırması diye bir şey var mı? Ya da hastalığa doktorlardan çare bulamayan bir dertli, hocaya gidebilir mi?
1: İslâm muskayı istememiş, tedavi ya da başka bir amaçla kullanılmasını tavsiye etmemiş ve faydalı olabileceğini söylememiştir. Hattâ muskanın birçok çesidiyle Allah`tan başkalarının da etkili olabileceğini kabul etme anlamı taşıyacağından, şirk olduğu bildirilmiştir. 2: Tuvalet gibi yerlere girerken çıkarmak, şirk anlamı taşıyan cümleler, şifreler ve işaretler gibi anlamsız tılsım rumuzları içermemek şartıyla bazı âyetlerin ve bazı mübarek isimlerin, tesiri onlara değil sadece Allah`a bağlayarak üzerinde taşımasının sakıncalı olmayacağı söylenmiştir. Ancak bunun da gerçek tevekküle aykırı bir davranış olduğuna işaret eden hadisler ve bunlara bağlı kabullenişler vardır. bk. Elmalı) 3: Ancak bunlarla da tedavi olunabileceği söylenmemiş ve bu istenmemiştir. 4: Tıbbî tedavi yöntemlerine başvuru emredilmiş olmakla beraber, Kur`ân-ı Kerîm`den bazı âyetlerin -özellikle Fâtiha Sûresi`nin- ve Rasûlüllah`ın (s.a.s.) yaptığı bazı duaların okunup hastaya üflenmesi câizdir ve bunun Allah`ın dilemesiyle tesiri olabilir. Ancak şifa sadece Allah`tan bilinmeli ve sadece O`ndan istenmelidir. (156 Buhârî, tip 38,40; Ebû Dâvud,17,19) 5: Günümüzde "kısmet açma" vs. şeyler için yapılan bid-atler, hoca kılıklı sahtekârlardan imdat dilemeler ve her çeşidiyle bu yoldaki uygulamalar şirk belirtisi ve kalıntısı davranışlardır. Bunların kazandıracakları günah; zayi ettirecekleri paralar ve sağlamayacakları faydalar bir yana, şahsen ben mevcut dertlere de dert katacakları kanısındayım. Böyle olan kardeşlerimize, gecelerin gamzelerinde kılacakları teheccüdlerden sonra dertlerini Allah`a (c.c.) sunmaları ve O`nun: "Yok mu derdine deva isteyen, vereyim..." diye seslendigi o saatleri ısrarla değerlendirmelerini tavsiye ederiz. Ancak "ağzı dualı" tabir edilen, alim, fazıl ve müttekî insanlardan dua talep etmek, onlardan bir şeyler okumalarını istemek güzeldir ve mahzursuzdur.